Forum dei Leonardisti e Aprilia Leonardo

Posts written by gian62

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    however look for a second hand engine or components.
    cilinder is alluminum alloy with internal galvanic treatement. if the overtemperature damage the surface of the cilinder, no way, no alternative, it is necessary to replace.

    the 2003 versions is the same of the download link previusly linked.
    pump is inside the OIL carter. (page 53)
    my leo has the pump in between the MAIN engine carter. it in necessary to remove engine from frame and dismount everything. Same for oil pressure control spring.
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    earliest version (like my own leo, '98) 150cc engine "type 154" has the water pump inside of main carters (it is necessary to dismount EVERYTHING in case of fault.
    Latest version is ok.

    you can easily define the type of engine without documents, only looking the shape of the carter in between rear wheel and left shock absorber support.
    if it is circular, is the old one.
    if it is present a kind of brake caliper attachement -not used-, is the new one.

    for all other components like piston, chain, head etc all versions are identical.
    head, valves and ccessories is also identical 125 to 150.
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    il telaio è ben diverso.
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    yes, however some differences are carried out according 16" wheels. mainly carter lenght and rear gear group.

    but be careful about scarabeo. first series was rotax, latest are piaggio.
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    i suggest to check what is not working or broken on the existing, then ask for spares. is not a problem of cost of the engine itself , but delivery.
    we ususlly check on line (ebay) or in the car wrecker areas.

    take a look in our forum market
    https://leonardo.forumcommunity.net/?f=191389
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    did you check on google "rotax 120 service manual" ?

    www.airgad.gr/rotax%20scooter%20engine%20125.pdf

    english / italian version, free.
  7. .
    Yes, is possible. mechanical and electrical compatibility 100%.

    Engine blocked .... remove the valve cover (upper part of engine) and see the distribution components, chain, cam shaft and valve arms
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    Hi Miguel.
    What kind of malfunction you find in your engine?

    the 125 and 150cc are more or less the same, difference are :
    - piston+cylinder+gaskets,
    - water cooling circuit (but you can use the 125 without risks)
    - the calibrated orifice of the carburettor, in italian is called "getto del massimo".

    the 250cc is completelu different ans deep intervention on scooter frame are required. Start directly from an original 250 model.
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    io lascio tutto li dove e', in aggiunta piazzo la pompetta elettrica. ma sul MIO circuito che conosco bene.
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    sono passato dal ricambista ma le pompe elettriche che aveva li avevano degli attacchi per i tubi benza "custom" non direttamente adattabili ai tubi che ho su io..... devo documentarmi meglio.
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    leggiti anche la discussione immediatamente sopra. "leo fermo da 4 anni".
    se dall'aspirazione non esce benzina ... o è finita o........

    il leo è oramai un motorino VECCHIO. come tale o è al centro di una manutenzione certosina o è una fonte inesauribile di casini.
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    secondo me è un'ottima idea. la posso installare semplicemente in serie a tutto quello che c'è sul mio leo. piglio la scossa dove abbiamo detto ... dovrei cavarmela con pochi euros.
    venerdi gita da chiaramotoricambi.
  13. .
    in questo periodo i tubi benza sono la rogna più frequente.
    posso solo dirti che i tubi andrebbero sostituiti ogni quattro anni.
    2001-2017, ..... interventi eseguiti?
  14. .
    da uno dei fili del regolatore di tensione.
    hai il positivo,
    il negativo
    tre dell'alternata trifase
    e un sesto che è appunto un +12V sotto chiave.
  15. .
    secondo me sono ok ma non riesco a valutarne la flessibilita'. pompa bensa a parte, o beccucci sono tutti di plastica.
    quello con cui mi son trovato meglio e' il trasparente siliconico, il piu flessibile. ma anche quello meno affidabile , produzione approssimativa, cricche sul lungo periodo. e parlo di depressore .... lo cambio "di frequente".

    ma dentro al serbatoio c'e' qualcosa di piu "trugno". se nn ricordo male un tubo telato o roba simile.

    il peggiore e' verde. si secca alla veloce.
4361 replies since 3/6/2003
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